Doprava na letiště Praha

Poradíme vám, jak se dostat na letiště Václava Havla. Ať už se rozhodnete vyrazit hromadnou dopravou, autem a nebo si u nás objednáte transfer, s námi je doprava na letiště Praha hračka.

Základní informace o letišti Václava Havla
Web: www.prg.aero
IATA: PRG
ICAO: LKPR
Adresa: Aviatická, 161 00 Praha 6, Česká republika

Mezinárodní letiště Václava Havla je největší a také nejrušnější letiště v České republice. Nachází se na severozápadě Prahy, v části Ruzyně. Od samotného centra Prahy je letiště vzdáleno asi 17 kilometrů. Letiště Praha je hlavní leteckou základnou pro vnitrostátní i mezinárodní lety. Funguje také jako hlavní letecká základna pro České aerolinie ČSA, Smartwings i nízkonákladového dopravce Ryanair. Dle statistik se každým rokem zvyšuje
počet cestujících odbavených na pražském letišti. V roce 2019 to bylo 17,8 milionů cestujících. Z letiště Praha je provozována celá řada letů do mnoha atraktivních destinací v Evropě, Asii, Africe i Severní Americe. Provozovatelem letiště Praha v Ruzyni je společnost Letiště Praha, a s. Předsedou představenstva je Václav Řehoř.

Doprava na letiště Praha

Spojení Letiště Praha s centrem Prahy zajišťují autobusy MHD, metro či speciální autobusová linka AE (Airport Express).

Denní spoje:

  • linka 119 – Nádraží Veleslavín (metro A, zelená linka) – Letiště, doba jízdy cca 15 minut
  • linka 100 – Zličín (metro B, žlutá linka) – Letiště, doba jízdy cca 18 minut
  • linka 191 – Na Knížecí/Anděl (metro B) – Letiště, doba jízdy cca 50 minut
  • linka AE (Airport Express) – Hlavní nádraží (metro C) – Letiště

Noční spoje (00:15 – 05:00)

  • linka 910 – Na Beránku – I. P. Pavlova – Letiště, doba jízdy cca 80 minut
  • linka 907 – Lipence – Náměstí Republiky – Letiště

V autobusech pražské integrované dopravy (PID) platí běžné jízdné. Cestující nemusí jízdu rezervovat předem.

Soukromá doprava na letiště Praha

Pokud potřebujete pohodlnější způsob dopravy na letiště Praha, než je MHD, můžete využít našich služeb. Máte hodně zavazadel, nechce se Vám nechávat auto na letišti a nebo se chcete vyhnout koronaviru? S námi to půjde snadno. Rádi Vám zajistíme transfer na letiště.

Parkování na letišti PRG

Letiště nabízí svým klientům také variabilní možnost parkování. Lze vybírat z možností krátkodobého stání (minuty), krátkodobého parkování (hodiny) či dlouhodobého parkování (dny).

Terminály letiště PRG

  • Terminál 1 (dříve Sever 1) – slouží pro mezinárodní (mezikontinentální) lety včetně letů do Velké Británie, Irska, Afriky, Asie, Severní Ameriky (USA, Kanada) a na Střední Východ.
  • Terminál 2 (dříve Sever 2) – je určen výhradně pro lety do zemí tzv. Schengenského prostoru a dalších evropských destinací.
  • Terminál 3 (budova starého letiště, dříve Jih 1 a 2) – je primárně určen pro charterové, obchodní a soukromé lety, nákladní dopravu a oficiální vládní návštěvy a jiné slavnostní příležitosti.

Terminály 1 a 2 jsou k dispozici 24 hodin denně.

Dostupné služby na letišti Václava Havla

  • Informace – u všech letištních terminálů se nacházejí informační body pro cestující
  • Gastronomie – restaurace, kavárny, fast foody či bary
  • Obchody – duty free, lékárna, potraviny, drogerie, móda, doplňky, suvenýry, tisk
  • Finance – k dispozici jsou bankomaty, pobočka České pošty, směnárna, banka
  • Ostatní – cestovní kancelář, zázemí pro rodiče s dětmi, relaxační zóny, první pomoc, VIP salonky, ubytování, taxi, autopůjčovna apod.

Všem cestujícím je k dispozici wi-fi připojení.

Historie Pražského letiště Václava Havla

Historie dnešního letiště Praha v Ruzyni sahá až do roku 1929. Tehdejší vláda ČSR podala návrh na vybudování nového letiště a jeho výstavba začala o tři roky později v červenci roku 1932. Konstrukční plány původního letiště vypracoval architekt Adolf Benš, později začal spolupracovat ještě s Kamilem Roškotem. Oficiálně byl provoz letiště zahájen dne 5. dubna 1937, kdy zde přistál letoun Československé letecké společnosti Douglas DC-2, jehož trasa vedla ze slovenských Piešťan přes Zlín a Brno. Druhý let byl operován francouzským dopravcem Air France z Vídně do Drážďan. Dalších úprav se letiště v Praze – Ruzyni dočkalo hned po druhé světové válce v roce 1945.

Postupně se v dalších letech dále rozšiřovala plocha letiště, docházelo ke zkvalitňování technického zázemí a podobně. V šedesátých letech byla schválena stavba nového terminálu, který dostal název Sever. Tehdy se o změny včetně výstavby nových odbavovacích budov postarali architekti Karel Filsak a Karel Bubeníček a později i další. V roce 1968 pak byla dostavěna a slavnostně otevřena nová odbavovací hala.

Dalších výraznějších změn se letiště v Praze dočkalo po roce 1989. Rekonstrukce odbavovací haly, další rozšíření vzletových i přistávacích drah, otevření terminálu 2 v roce 2006 atd. Na modernizaci a výrazných rekonstrukcích letiště Praha se podílela celá řada architektů. V devadesátých letech přišla další modernizace a výstavba. V roce 1995 byla zahájena stavba nového parkoviště a zbrusu nového odbavovacího komplexu. Další rozšiřování letiště Praha přišlo o dva roky později, kdy byl otevřen vlastní terminál s kapacitou 4,8 mil. cestujících a v témže roce také vznikl terminál Jih. K zásadní změně pak došlo v roce 2011, kdy byl oficiálně podán návrh na přejmenování letiště. Návrh byl posléze přijat vládou ČR, a tak dne 5. října 2012 bylo letiště oficiálně přejmenováno na dnešní mezinárodní letiště Václava Havla Praha.